mandag 28. september 2009

Le Soleil si rute hjem

Hjemturen blir ca 1300 nm, eller ca 2150 km. Litt avhengig av hvor vi velger å ta stoppene. Det blir nesten like langt som første ferieturen jeg hadde på MC-en min. Men, bare nesten :-)
Med snittfart på 5 knop (avhengig av vær og vind) i timen blir det 11 døgn seiling 24h i døgnet.... Rekker vi det på tre uker? Kanskje det ikke blir så mange stopp i Frankrike som jeg egentlig ønsker meg? Kan jo ikke bruke lenger tid heller, vil jo hjem til "gullet"mitt :-)

Over Nordsjøen trenger vi 3 døgn. Fra Brest i Frankrike til Lismore i Skottland minimum 5 døgn. Dersom det går to dager på å klargjøre alt i Le Sable d'Olonne så er det gått ti dager.... Her må det virkelig finregnest skikkelig slik at vi ikke bruker for lang tid noen steder, og slik at vi er sikker på å kunne ligger påværet en dag eller to..... Det var vel de fine late dagene i Frankrike det........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar