Etter å ha lest i bla Reeds har vi funnet ut at den første reiseruta vi planla ikke var helt opptimal. Vi hadde blandt annet planlagt en overnatting i en havn som er reservert bare for fiskebåter. Vi hadde også tenkt oss inn i ei havn som blir tørrlagt på fjære sjø......
Nå har vi lagd ny rute der vi har tatt hensyn til disse tingene. I tillegg har vi tenkt litt på ruta i Skottland. Vi har veldig lyst til å ta Crinan kanalen i tillegg til Caledonian, men den er mer eller mindre stengt for vedlikehold. I utgangspunktet skal den åpne i gjen i midten av Mars. Det er likevel ikke sikkert at vi kan ta den fordi det kommer fortsatt til å pågå arbeider der og dybden er kraftig redusert. Maksdybde i perioden er 2 meter i ferskvann, vi har 2,10 meter - i saltvann.....
På sidene til scottishcanals får vi litt intrykk av at vi kan ta kontakt så kanskje det er mulig å gå gjennom likevel - viss vi har flaks.... I utgangspunktet trenger vi ikke å bestemme oss for om vi skal gå Crinan før vi er der, men siden vi har tenkt å få ombord mannskap i skottland må vi vite hvilken flyplass de skal fly til når vi skal bestille flybilletter. Vi kan vente litt til også sende en mail til Crinan kanalen og sjekke.
Vi har fått bekreftet tidspunkt for levering av båten - det gjorde alt mer virkelig med en gang. I slutten av februar skal vi på hjemseilingskurs. Vi har tenkt å bestille endel utstyr fra Seartronic og å få de til å sende det ned til Frankrike for oss, det bør vi vel gjøre snart.
Nå er det mindre en 16 uker til vi skal reise :-) Gleder meg enormt! Er mest spent på turen fra Frankrike til England der vi skal gå uten mannskap, gleder meg mest til kanalen(e). Vi seiler rett forbi Pembroke Dock, hadde vært litt kjekt å ta en tur innom der igjen - men det blir det neppe tid til.
Luksustur
for 9 år siden
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar